Étkezési napló

Vujity Tvrtko a TV2 egyik legnépszerűbb riportere: legendás, gyakran sokkoló erejű tudósításai nézők millióit szögezték a képernyő elé. Rengeteget dolgozik: reggeli műsort vezet, szerkeszti és vezeti a Napló vasárnapi adásait, könyvet ír. Lássuk, a sok munka mellett van-e ideje arra, hogy egészségesen étkezzen?

8.30

  • A vasárnap nekem nem szabadnap, ilyenkor készül a Napló. Reggel 8.30 körül kelek, és nem iszom kávét. Bőségesen reggelizem: imádom a „paraszttálat” száraz kolbásszal, primőrrel, sajttal, vastag héjú barna kenyérrel.

 


10.00

  • Beszaladok a könyvkiadóba, átnézem a Pokoli történetek könyvsorozatom utolsó darabjának (Búcsú a Pokoltól) a nyomdai levonatait, véglegesítem a képaláírásokat. Megkínálnak egy Traubival, nem utasítom vissza: tudom, egészségtelen, de én nagyon szeretem az ízét.

 

12.30

  • Ebéd otthon, a feleségemmel és a fiaimmal. Húsleves marhahúsból, aztán a kedvencem, fóliában sült almás-hagymás csirkemell párolt zöldséggel, desszertnek pedig fagylalt és őszibarack.

 

14.30

  • Már bent vagyok a TV2-ben, dolgozunk az esti adáson. Újra átnézem a riportokat, megírom a felkonfjaimat. Közben, úgy 4 óra tájban egy kis nass: eszem egy túrórudit. Ja, és egész nap sok vizet iszom, leginkább szénsavmentes ásványvizet, és büszke vagyok rá, hogy január óta nem ittam kólát!

 


18.00

  • Korán vacsorázom: sushit rendelek a Wasabiból: lazacosat, avokádósat és tonhalasat, kérek mellé spenótot.

 


19.00–20.00

  • Napló

 

21.00

  • Újra otthon. Lefektetjük a gyerekeket, aztán a feleségemmel eszem pár falat diót meg sajtot, és megiszom egy kis pohár vörösbort.

 

 

Gyányi Ditta dietetikus értékelése:


Reggeli

  • A paraszttál valóban nagyon ízletes, de magas só- és zsírtartalma miatt nem mondhatjuk könnyed reggelinek. A barna kenyér jó, mert lassú a felszívódása, így hosszan tartó energiával látja el a szervezetet, de a sok nehéz húsféle mellé mindenképpen kellene valami vitamindús gyümölcsöt is ennie.

Tízórai

  • Bőségesen reggelizett, így nem éhes még, ám a folyadékpótlásról gondoskodnia kellene. A Traubi pedig erre egyáltalán nem alkalmas: tele van cukorral, tartósítószerekkel, ízfokozókkal – minden dietetikus rémálma.

Ebéd

  • Majdnem csillagos ötös, csak gratulálni lehet a feleségének! A komplett, sokféle tápanyagból álló ebéd nagyon fontos, pozitív, hogy ragaszkodik hozzá, persze vigyázni kell, hogy ne tömje túlságosan tele a hasát. Jó a leves, hiszen bizonyára sok zöldséggel készült, így tele van az immunrendszert védő vitaminokkal, ásványi anyagokkal, aminosavakkal. A csirke talán az egyik legegészségesebb hús, ráadásul ha gyümölccsel és zöldségekkel fogyasztja, az ebédje szinte minden fontos tápanyagot tartalmaz, amire szüksége van. A fagylalt a könnyebb desszertek közé sorolható, ez is jó választás, viszont gyümölcsöt lehetőleg étkezés előtt kellene fogyasztani – azt a barackot magával vihette volna délelőtt a szerkesztőségbe.

 

Uzsonna

  • Délután van, fárad a szervezet, itt az ideje a nasinak. De nem mindegy, hogy milyennek! A túrórudi viszonylag jó választás – legalább nem csak cukor van benne –, de ehetne hozzá pár szem aszalt gyümölcsöt vagy olajosmagvat is: előbbi kiváló ásványianyag-forrás, utóbbiban pedig sok jótékony zsírsav van.

Vacsora

  • A sushivacsora csillagos ötös: a halak és a tengeri herkentyűk kiváló omega-3-zsírsavforrások, egy héten többször kellene belőlük fogyasztania mindenkinek. A spenót is remek: tele van többek között vérképző vassal, lúgosító és immunerősítő klorofillal és méregtelenítő K-vitaminnal, ráadásul nagyon könnyen emészthető.

Késő este

  • A dió zsírsavai karban tartják a koleszterinszintet, jó választás. A sajttal sincs gond – már akkor, ha nem túl zsíros –, sok benne a kalcium és a fehérje. A mértékletes borfogyasztás pedig, különösen akkor, ha vörösborról van szó, majdhogynem gyógyszer: tele van fiatalító antioxidánsokkal, gyulladásgátló polifenolokkal, és véd a szív-és érrendszeri megbetegedések ellen.

 

Piros pont: halfogyasztás, reggelizés, sok folyadék fogyasztása
Fekete pont: magas sóbevitel, cukrozott üdítőital
Hozzászólások
HÍRLEVÉL
Büntetlen finomságok
Szavazás
Hány adag ételt főzöl általában egyszerre?
4 emberre
6 emberre
még többre
csak magamra
kettőnkre
Szavazok
Partnereink