Ínyenc fogyókúra

Okos cserék, jó receptek, tudatosság és türelem. Tényleg csak ennyi!
Megjelenés: február 3.

Csak kapkodom a fejem, mennyi új diétát találnak ki hétről hétre az orvosok, az edzők, a brit tudósok vagy bárki, aki éppen ihletet kap. Ezek között akadnak jók, rosszak és egészen használhatatlanok is. A legtöbb diétás program csupa tiltásból, lemondásból és koplalásból áll – aztán ha hősiesen végigcsináltuk, a duplája jön vissza, és kezdődik minden, az egész jojóeffektus elölről.



Ha súlytöbbletünk van, a biztos és hosszú távra szóló megoldás az életmódváltás. Nem árt pár órát rászánni, és olyan élelmiszereket felkutatni, amelyek egészségesebb alternatívái a megszokottaknak. Így – okos cserékkel – nem kell egyetlen fontos alapanyagról sem lemondanunk. Például a fehér rizs és a tarhonya helyett tökéletes az alacsony szénhidráttartalmú, vitaminokban és rostban gazdag köles. Fehér cukor helyett a nádcukor, ami ugyanúgy tud karamellizálódni. Lisztet – ételtől függően – lehet cserélni csicseriborsólisztre panírozáshoz, kókuszlisztre rántáshoz vagy zablisztre süteményekhez (jó néhány receptünk van itt a lapban). Apró trükkök csupán, de pár hét után észre fogjuk venni, hogy több energiánk van. A spártai módszerek és a radikális koplalás helyett a fokozatosság és a kellő türelem a siker záloga.

Talán a rendszeres mozgást a legnehezebb beiktatni. Ebben is gyors feladáshoz vezethet, ha rögtön fejest ugrunk egy edzőterem labirintusába. Kezdjük azzal, hogy a lift helyett a lépcsőt választjuk, leszállunk egy-két megállóval előbb, és többet sétálunk. Aztán jöhet a következő szint. Tudásmorzsa rovatunkban három szuper edzésformát is ajánlunk, amelyeket a szerkesztőség egy-egy tagja már tesztelt is – nekünk beváltak.

A receptek összeállításakor a fő szempontjaink azok voltak, hogy finomak, laktatóak és alacsony szénhidráttartalmúak legyenek a fogások. Rengeteg tippet adunk, hogyan nassoljunk okosan, és hogyan alakítsuk át a süteményeket, hogy az ízük finom maradjon, de beleférjenek a napi kalóriaadagunkba.

Ne sanyargassák magukat, váltsanak okosan, kis lépésekben. Segítünk.

Sok sikert és örömteli főzést kívánok,

Wichmann Anna 




Hozzászólások
HÍRLEVÉL
Büntetlen finomságok
Szavazás
Hány adag ételt főzöl általában egyszerre?
4 emberre
6 emberre
még többre
csak magamra
kettőnkre
Szavazok
Partnereink